header photo

صدور حکم اعدام برای چهار زندانی سیاسی کُرد

صدور حکم اعدام برای چهار زندانی سیاسی کُرد

کمپین دفاع از چهار زندانی سیاسی کُرد با انتشار اطلاعیه‌ای نوشته پژمان فاتحی، محسن مظلوم، محمد فرامرزی و وفا آذربار، توسط دستگاه قضایی جمهوری اسلامی به اعدام محکوم شده‌اند.

این کمپین در اطلاعیه روز ۱۶ دی‌ماه خود گزارش کرده حکم اعدام این زندانیان سیاسی در «دادگاهی کوتاه و فرمایشی» صادر شده و آن‌ها «در بیش از یک‌سال و نیم  گذشته، تحت فشار، آزار و شکنجه بوده و در بی‌خبری مطلق و سکوت رسانه‌ای» به سر برده‌اند.

کمپین دفاع از چهار زندانی سیاسی  کُرد درباره شرایط نگهداری این زندانیان سیاسی نوشته آن‌ها از حق برخورداری از دادرسی عادلانه، حق دسترسی به اطلاعات پرونده، حق داشتن وکیل انتخابی، حق ملاقات با خانواده و دیگر حقوق اولیه و ابتدایی یک زندانی و متهم محروم بودند.

بر اساس این گزارش، کلیه‌ی مراحل بازداشت، بازپرسی، رسیدگی و دادرسی تا صدور حکم این زندانیان سیاسی در ابهام و بطور پنهانی انجام شده و بیم آن می‌رود مراحل اجرا هم به همین ترتیب باشد. 

آژانس خبررسانی کردستان، کردپا نیز با تایید خبر صدور حکم اعدام برای این شهروندان به نقل از منابع خود نوشته خانواده این زندانیان سیاسی طی روزهای گذشته مطلع شده‌اند که حکم اعدام فرزندانشان صادر شده و پرونده احتمالا جهت تایید احکام در دیوان عالی کشور قرار دارد.

محسن مظلوم، محمد فرامرزی، پژمان فاتحی و وفا آذربار اوایل تیر سال ۱۴۰۱ از سوی نیروهای امنیتی حکومت ایران بازداشت شدند.

در مدت یکسال و نیم گذشته خانواده‌ها آن‌ها از محل نگهداری و سرنوشت فرزندانشان هیچگونه اطلاعی نداشته‌اند و این زندانیان در تمام این مدت از حق دسترسی به وکیل، تماس و ملاقات با خانواده محروم بوده‌اند.

صدا و سیمای جمهوری اسلامی تاکنون دوبار ویدیوی اعتراف این چهار تن را منتشر و ادعا کرده آنها با همکاری اسرائیل برای منفجر کردن یک مرکز صنعتی به اصفهان رفته‌اند و در همان جا بازداشت شده‌اند.

خانواده این چهار زندانی سیاسی بارها تاکید کرده‌اند که اعترافات عزیزانشان تحت فشار و زیر شکنجه از آن‌ها گرفته شده است.

 

 

Go Back

Comment