header photo

کسادی هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز

کسادی هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز

به گزارش رسانه ها: 29 مهر هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز با حضور 950 ناشر داخلی و خارجی در 22 هزار متر مربع فضای مسقف نمایشگاه بین‌المللی تبریز گشایش یافت. حدود 175 هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه عرضه شده که 25 هزار عنوان از آنها مربوط به 50 ناشر خارجی است.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه برگزیدگان اولین دوره کتاب سال آذربایجان‌شرقی نیز معرفی شدند.

نویسندگان 7 عنوان کتاب به عنوان کتاب برتر و 14 عنوان کتاب به عنوان طرح شایسته در این مراسم مورد تجلیل قرار گرفتند.

بر اساس این خبرهمزمان با هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز ، دهمین دوره نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری آذربایجان‌شرقی در 120 غرفه‌ و هفتمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال با 15 هزار عنوان در سالن شهریار نمایشگاه بین المللی تبریز دایر شده است. گفتنی است؛ این نمایشگاه ها تا چهارم آبان از ساعت 10 تا 20 پذیرای علاقه مندان است.

در روز افتتاحیه اکثر مقامات محلی از نمایشگاه کتاب دیدن کردند. بسیاری از آنها از عدم علاقه مردم به کتابخوانی و کسادی بازار کتاب، انتقاد کردند. ولی این استاندار آذربایجان شرقی بود که تا حدودی به مشکلات نشر کتاب و جراید و بی توجهی مقامات ذیربط به این امر مهم اشاره کرد.

محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در آیین افتتاح نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز، با تاکید بر اینکه تاریخ تبریز سرشار از اولین های فرهنگی به ویژه در حوزه کتاب بوده است گفت: تبریز در زمینه چاپ و نشر و کتاب  جزو اولین های ایران بوده است، ولی این اولین بودن متاسفانه حفظ نشده است.

وی با انتقاد از اینکه حدود 5 دهه قبل، بیش از 26 کتابفروشی بزرگ تنها در یک راسته از بازار داشتیم،اکنون متاسفانه حتی 6 کتابفروشی بزرگ در کل تبریز نداریم و باید تبریز را به جایگاه اصلی خود بازگردانیم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه زمانی بهترین های نشر تاریخ ایران در تبریز بودند، اکنون ناشران تبریز در حداقل تیراژ و چاپ قرار دارند.

 وی با انتقاد از اینکه هنوز در تبریز یک روزنامه سراسری نداریم، خاطرنشان کرد: سرانه فضای فرهنگی آذربایجان شرقی نصف سرانه فضای فرهنگی کشور است که باید این عقب افتادگی ها جبران شود.

Go Back

Comment