header photo

انتخابات ریاست جمهوری در روسیه: غرب جامعه روسیه را متحد کرد

ترجمه و تلخیص. کاوه آیلین

انتخابات ریاست جمهوری در روسیه:

غرب جامعه روسیه را متحد کرد

بر اساس داده های کمیسیون مرکزی انتخابات، تا ساعت 16:00 به وقت مسکو، مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری فدراسیون روسیه بیش از 70 درصد فراتر رفت و از رقم مشابه در سال 2018 بیشتر بود. علیرغم تلاش های جداگانه و انفرادی برای گسترش مطالب تحریک آمیز، به طور کلی روند رای گیری به طور عادی پیش رفت.

 "الا پامفیلووا"، رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه در گفت‌وگویی با روزنامه نگاران اشاره کرد که:" می‌خواهم از غرب تشکر کنم که ما را متحد کرد. ما تا حد زیادی درک کرده‌ایم که اکنون با هم بودن چقدر مهم است، می‌دانید، هرچه بیشتر به ما فشار بیاورند، بیشتر به مقابله می‌پردازیم.». به گفته وی، رای گیری سه روزه و همچنین بکار بردن فناوری های پیشرفته انتخاباتی، مشارکت بالای مردم را تسهیل کرد.

"تاتیانا موسکالکووا"، کمیسر حقوق بشر در فدراسیون روسیه، خاطرنشان می کند که در روسیه، شرایطی  فراهم شده است تا برای گروههای مختلف شهروندان امکان استفاده از حق رای فراهم باشد. ویژگی‌ کمپین کنونی، گسترش حداکثری امکانات‌ برای رأی دهندگانی است که برای استیفای حق خود با مشکل مواجه بودند.

 "ای. پامفیلووا" گفت که در میان ناظران انتخابات-  1115 خارجی از 129 کشور جهان از جمله کشورهای غیردوست حضور دارند. به گفته وی، 706 کمیسیون مرکزی انتخابات  ناظران بین المللی از 106 کشور را تأیید کرده است.

 با توجه به نتایج جشنواره جهانی جوانان که اخیراً در سوچی برگزار شد، 224 کارشناس برای آشنایی با نحوه برگزاری انتخابات در روسیه ابراز تمایل کردند، 185 نفر دیگر نیز به دعوت کمیسیون مرکزی وارد کشور شدند. رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات فدراسیون روسیه، ناظران و کارشناسانی را که وارد شدند، حرفه ای های با جرات خواند که می خواستند بیایند و با چشمان خود ببینند که در روسیه چه می گذرد، بدون اینکه به جریان های دروغینی که از رسانه های دست نشانده غربی جاری می شود، باور کنند.

بنحوی که، پروفسورگروه حقوق بشر بین‌المللی در دانشکده حقوق دانشگاه پیتسبورگ و ناظری از ایالات متحده آمریکا، "دانیل مارتین کووالیک"، خاطرنشان کردند که روند انتخابات در روسیه اساساً با نحوه ارائه آن در غرب متفاوت است. منطقه خرسون به هیچ وجه شباهتی به منطقه اشغالی ندارد و با وجود مشکلات و اوضاع کنونی، مردم خوشحال به نظر می رسند. مردم چیزهای زیادی را بدون چون و چرا قبول می کنند، بی آنکه چیزی را مورد شک و تردید قرار بدهند.

 "انریکه دومینگز"، مشاور روابط بین‌الملل ریاست مجمع بین‌المللی شهرداری بریکس+ و کارشناس برزیلی، گفت: "تجربه روسیه در سازمان‌دهی انتخابات ریاست‌جمهوری برای سایر کشورهای بریکس جالب است".

 وزارت خارجه روسیه گزارش داد که تا ساعت 18:00 به وقت مسکو، تعداد کل رای دهندگان خارج از کشور در انتخابات ریاست جمهوری بیش از 249 هزار نفر بوده است. تمام اقدامات تحریک آمیز در جریان انتخابات ریاست جمهوری در شعب اخذ رای در خارج از کشور، که رسوایی ترین آنها پرتاپ کوکتل مولوتف در "کیشینو" بود، متوقف شد و اولین کشوری که در آن رای دادن در انتخابات برابر با قانون شکنی بود، لتونی بود. اشاره می کنیم که یکی از ویژگی های بارز سومین و آخرین روز انتخابات ریاست جمهوری روسیه، صف های نسبتاً طولانی در نمایندگی های دیپلماتیک است که در آن مراکز رای گیری سازماندهی شده بودند.

منبع. موسسه فرهنگ راهبردی

https://www.fondsk.ru/news/2024/03/17/prezidentskie-vybory-v-rossii-zapad-splotil-rossiyskoe-obschestvo.html

Go Back

Comment