header photo

جزئیاتی از ارتباط رهبر “کودتای محرمانه” ونزوئلا با ترامپ

 

جزئیاتی از ارتباط رهبر “کودتای محرمانه” ونزوئلا با ترامپ

 

رهبر “کودتای محرمانه” ونزوئلا با بادیگارد ترامپ ارتباط داشته و حفاظت امنیتی از این رییس جمهوری را بر عهده داشته است.

 

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل،‌ جردن گودرو، رهبر کودتای نافرجام ونزوئلا و عضو سابق نیروهای ویژه ارتش آمریکا ظاهرا سابقه حفاظت امنیتی از دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا را دارد و تصاویر او در فیلم‌های حضور دونالد ترامپ در تجمعی در اکتبر ۲۰۱۸ در حالی که گوشی در گوش دارد، دیده شده است.

 

در وب‌سایت شرکت گودروی ۴۳ ساله موسوم به “سیلورکورپ” آمده است، او تیم‌های امنیتی بین‌المللی را برای حفاظت از رییس جمهوری آمریکا و همچنین وزارت دفاع این کشور رهبری و برنامه‌ریزی کرده است. دونالد ترامپ اما هرگونه همکاری دولت آمریکا با کودتای نافرجام ونزوئلا را رد کرده است.

 

همچنین گزارش شده است که گودرو پس از دیدار با کیت شیلر، بادیگارد ترامپ و گفت‌وگو با یک حامی میلیاردر، ایده این کودتا را بررسی کرده است.

 

گودرو، شیلر را در نشستی در میامی با لستر تولدو، هماهنگ‌کننده تحویل کمک‌های بشردوستانه خوان گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا همراهی کرد.

 

کاخ سفید اظهار کرده است که شیلر پس از این نشست، هرگونه ارتباط با گودرو را قطع کرده است.

 

گودرو همچنین با روئن کرافت، از اعضای خانواده کرافت که تولیدکننده پنیر هستند نیز دیدار کرد. او کسی است که پس از این دیدار تلاش برای تامین سرمایه این “کودتای محرمانه” را آغاز کرد. او اما ارائه هرگونه سرمایه به گودرو را تکذیب کرده است.

 

ایده گودرو برای این کودتا در فوریه ۲۰۱۹ و زمانی شکل گرفت که حفظ امنیت در کنسرتی در حمایت از گوآیدو را بر عهده داشت که توسط ریچارد برنسن، میلیادر انگلیسی ترتیب داده شد.

 

گودرو سپس درباره ایده خود با روئن کرافت و کیت شیلر که نمایندگان گوایدو بودند، گفت‌وگوهایی صورت داد و برنامه‌ریزی برای این کودتا را پس از قیام ۳۰ آوریل ۲۰۱۹ صورت داد.

 

لستر تولدو، هماهنگ‌کننده تحویل کمک‌های بشردوستانه خوان گوآیدو، گودرو را به کلیور آلکالا، افسر سابق ارتش ونزوئلا و سردسته جداشدگان از ارتش ونزوئلا معرفی کرد و این دو درباره تامین نیرو و تجهیزات و تسلیحات برای این کودتا گفت‌وگو کردند. گودرو در این نشست اظهار کرد که روابطی با دولت ترامپ دارد که می‌تواند به این اقدام کمک کند.

Go Back

Comment