header photo

فلسطین: برای انقلاب و رهایی به پا می خیزد

فلسطین: برای انقلاب و رهایی به پا می خیزد

حزب کمونیست کارگران روسیه: ما بیانیه سمیدون (روزنامه چپ) را از آلمانی ترجمه  و منتشر می کنیم.

در صبح روز 7 اکتبر 2023، مقاومت فلسطین در سرزمین های اشغالی  قیام کرد و با حمله همه جانبه زمینی وهوائی علیه اشغال سرزمین های فلسطینی با گروگان گیری سربازان اشغالگر اسرائیلی محاصره غزه را در هم شکست. نیروهای مقاومت فلسطینی برای بازگشت وآزادی سرزمینشان می جنگند.

عملیات جدید مقاومت فلسطین که توسط محمد ضیف، فرمانده کل گردان های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس، "طوفان الاقصی" نامیده می شود، در پنجاهمین سالگرد جنگ 1973 که در مصر سینا اشغالی را از صهیونیست ها پس گرفتند، شروع شد. هدف تغییر جهت مبارزه در فلسطین اشغالی - از مقاومت به انقلاب و آزادی است.

عملیات مقاومت پاسخی است به جنایات جاری علیه مردم فلسطین، کشتار روزانه فلسطینیان در خیابان های کرانه باختری در فلسطین اشغالی، محاصره غزه، سرقت زمین برای شهرک سازی، محرومیت از حق بازگشت پناهندگان، تحمیل تبعید به مدت بیش از 75 سال، شکنجه و حمله به فلسطینیان، تجاوزات مداوم به محل مسجد الاقصی و همچنین 75 سال اشغال صهیونیست ها و بیش از 100 سال حکومت امپریالیستی و استعمار در سراسر فلسطین اشغالی وهمچنین آزادی سازی اسرای فلسطینی است که بخشی از مردم فلسطین و سرزمین فلسطین هستند.

 اشغالگران بارها تبادل اسرا با مقاومت را به تعویق انداخته اند و مقاومت اکنون با اسیر کردن تعداد قابل توجهی از میان سربازان اسرائیلی شهرک نشینان، برای آزادی 5250 فلسطینی که در زندان های رژیم صهیونیستی در بند هستند، و از آن جمله 1350 نفر که 39 زن و 170 کودک بدون محاکمه در بازداشت هستند، استفاده خواهد کرد.

 جنبش مقاومت در حال برداشتن گام های جدیدی برای آزادسازی سرزمین های فلسطینی، مخالفت با پروژه شهرک سازی و آزادی اسرا از موضع قدرت و تهاجمی است.

 سرعت اخبارجدید جنگ نشان می دهد مقاومت فلسطین مصمم است وضعیت موجود در منطقه را بازتعریف کند، این واقعیت را آشکار سازد که رژیم صهیونیستی دیگر نمی تواند برای تحمیل سلطه خود بر قدرت تکنولوژی و سلاح های امپریالیستی متکی باشد. مردم فلسطین به مناسبت پنجاهمین سالگرد جنگ 1973، برای عادی سازی زندگی که طی 50 سال گذشته از مردم فلسطین و عرب گرفته شده، می حنگند.  مسیری جدید با یک هدف مشخص: آزادی و نه چیزی بیشتر.

 آزادی جنوب لبنان از اشغال به رهبری حزب الله در سال 2000 و شکست تهاجم صهیونیست ها به لبنان در سال 2006 و همچنین مبارزات قهرمانانه مستمر مقاومت فلسطین در سراسر فلسطین اشغالی و به ویژه در منطقه غزه. قذرت مقاومت را نشان داده است.

محمد ضیف در بیانیه ایی ضمن اعلام آغاز عملیات گفت: از امروز هماهنگی امنیتی به پایان می رسد. امروز مردم انقلاب از دست رفته خود را پس می گیرند، و مسیرانقلابی را پرورش می دهند و به راهپیمایی بازگشت باز می گردند. وی ازهمگان خواست به آنها بپیوندند، به ویژه از همه نیروهای مقاومت در منطقه، لبنان، سوریه، ایران و یمن و همچنین از همه ملت‌های عرب از خلیج فارس تا اقیانوس خواست به این مبارزه که مبارزه برای آزادی عزت و رهایی آن هاست، بپیوندد. گفت: زمان اتحاد نیروهای مقاومت عربی فرا رسیده است.

سمیدون به جنبش فلسطینی در مسیر انقلابی جایگزین می‌پیوند و از توده‌های مردم فلسطین، حامیان مقاومت در تبعید و خارج از کشور، و متحدان نیروهای جنبش‌های آزادی‌بخش و همچنین کمیته‌های همبستگی با مردم فلسطین دعوت می‌کند. درهمه جا با اعلام حمایت از مقاومت قهرمانانه مردم فلسطین، پرچم فلسطین و پرچم‌های مقاومت را برافراشته سازند، تظاهرات و رویدادهای مردمی، سیاسی و رسانه‌ای را با اهداف افشای جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم ما ترتیب دهند.

 مقاومت قهرمانانه نیروی فلسطین در سحرگاه 7 اکتبر 2023 فصل نوینی از مبارزه برای عزت و سربلندی را گشود و پاسخی به چندین دهه تجاوزات مکرر صهیونیست ها، آمریکا و اروپا علیه توده های مردم عرب مسلمان از اقیانوس تا جهان به وجود آورد.  اکنون خلیج فارس واکنشی در مقابل قحطی و جنگ  محاصره ای که آمریکا و عواملش علیه ملت های ما در منطقه به ویژه در سوریه، لبنان، یمن و ایران به راه انداخته است.

 مقابله مقاومت فلسطین با قدرت‌های اشغالگر، ضروری است. انترناسیونالیست‌ها در همه جا باید صدای خود را رسا ترکنند و با بسیج نیروهای جهانی برای مقابله با نظام امپریالیستی تحت رهبری آمریکا، از جمله کشورهای اتحادیه اروپا، انگلیس و همه قدرت‌های همدست، برای پایان دادن به سلطه آنان اقدام نمایند. جنایت مداوم علیه مردم و مقاومت  فلسطین نه تنها در بیانیه های وسیع بلکه با کمک نظامی سالانه 3.8 میلیارد دلاری ایالات متحده به رژیم اشغالگر انجام می شود. حملات نژادپرستانه به مردم فلسطین در تبعید و در خارج از کشور و در سراسر اروپا به ویژه درآلمان علیه ستمدیدکان را باید با صدا رسا و با  سازماندهی افشاء نمود و نقش خود را برای بازگشت سرزمین فلسطینی ها  و آزادی ایفا کرد.

دشمن مردم فلسطین امپریالیسم است. امپریالیسم  پروژه صهیونیستی را ایجاد می کند و آن را تا دندان مسلح می سازد و به همراه رژیم غاصب اسرائیل و نیروهای مرتجع منطقه به مردم عرب و ایران یورش می آورند .

امروز گروه مقاومت فلسطین با وجود وحشیگری اشغالگران، بیش از هر زمان  دیگر احتیاج به حمایت نیروهای آزادیخواه  دارد تا در این مبارزه پیروز شود.

فلسطین از رودخانه تا دریا آزاد خواهد شد.

منبع: بر گرفته از سایت حزب کمونیست کارگران روسیه

م . چابکی : 4 آبان 1402 برابر با2023.10.26

 

Go Back

Comment