header photo

پیام سال نو ۲۰۲۲ فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری

پیام سال نو ۲۰۲۲ فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری

فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری، یکی از بزرگترین تشکل های کارگری در سراسر جهان، به مناسبت فرا رسیدن سال ۲۰۲۱ پیامی خطاب به کارگران جهان منتشر کرده است. ترجمه ی این پیام را در زیر می خوانید:

همکاران عزیز!

سالی دیگر دارد به پایان می رسد. یک سال دیگر به تاریخ فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری و جنبش طبقه‌محور جهانی افزوده می‌شود. سالی دیگر ما را به گریه و خنده واداشت، بی اینکه حتی آنی نیک‌بینی خود را به بهترین روزهایی که در آینده، به لطف مبارزه و درک سیاسی استوارمان، برای طبقۀ ما فراخواهد رسید از دست بدهیم.

با یک ارزیابی اجمالی، به روال پایان هر سال، خواهیم دید که برخی چیزها به گونه‌ای یکنواخت تکرار یافته، اما چیزهای نویی نیز متولد می‌شوند که از خوش بینی نسبت به آینده طبقه کارگر و اقشار مردمی سرشارمان می‌کنند.

در سال ۲۰۲۱، ناکارآمدی سیستم موجود در ارائۀ راه حل برای مسائل حیاتی بشریت با شدت بیشتری نمایان شد. آشکار شد که خادمان سیاسی شرکت‌های بزرگ چندملیتی، هر قدر هم که سخنان‌شان اشکبار باشد، هیچ‌گونه علاقه‌مندی به زندگی و کامروایی فرودستان، کارگران، دهقانان، زنان و جوانان ندارند.

مادامی که بهداشت و علم در خدمت سودآوری سرمایه‌های کلان هستند، نمی‌توان به درستی با همه‌گیری مقابله کرد. صدها هزار نفر همچنان به خاطر کووید-۱۹جان خود را از دست می‌دهند. نه به این خاطر که بیماری شکست ناپذیر است، بلکه به دلیل نارسایی سیستم‌های بهداشتی محدود شده. علاوه بر این، آنان برای پوشاندن مسئولیت های خود، با زیرکی می‌کوشند کارگران را به واکسینه شده و غیر واکسینه دسته بندی کنند. اما پاسخی برای میلیون‌ها انسان که در کشورهای فقیر جهان سوم به دلیل ناتوانی مالی به واکسن دست نمی‌یابند، ندارند.

در سال ۲۰۲۱، ما سودبردن از پناهندگان به عنوان اهرم فشاری بر سیاست خارجی کشورها را  بار دیگر تجربه کردیم. برای آنها غرق شدن مردم در دریا، یا جان باختن‌شان به‌خاطر رفتن روی مین در تلاش برای عبور از مرزها، مردن در اثر دشواری‌ها و بیماری ها در نقاط حاد جهان، اهمیت چندانی ندارد. جنگ‌های آنان برای کنترل ثروت‌ها و در جستجوی عرصه‌های نوین برای دستیابی به سود، ماشین های فلاکت آفرین غیرقابل بازماندن هستند

در سال ۲۰۲۱، ما با انفجار گرانی در زمینۀ انرژی و همه کالاهای اساسی روبرو بودیم، زیرا مثل همیشه بهای بحران اقتصادی را مردم می‌پردازند تا سرمایه‌داران بزرگ برایشان هزینه‌ای نباشد.

قرنطینه های مکرر زمینه ساز زیان‌های فراوانی برای تراست های جهانی بوده‌اند که اینک باید سودهای از دست رفته جبران شوند. بنابراین، در قرن بیست و یکم، حتی در کشورهای به اصطلاح جهان اول هم مردم در معرض مرگ از سرما و گرسنگی قرار دارند!!!

در این چارچوب و با وجود دشواری‌های برگزاری نشست‌ از راه دور، فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری و جنبش کارگری طبقه‌محور جهانی وارد عمل شدند. سمینارهای بسیاری در مورد مسائلی که کارگران را در سرتاسر جهان نگران می‌کند و هنوز هم نگران کننده هستند، برگزار شد و به مناسبت هر مسئله کوچک یا با اهمیت طبقه کارگر، در هر کشوری، بسیج همگانی سازمان یافت. روز جهانی اقدام فدراسیون جهانی اتحادیه های کارگری در ۳ اکتبر مطالبۀ کارگران برای یک زندگی آبرومندانه را به موقع برجسته کرد. کمپین‌های بین‌المللی برای فلسطین و سمپوزیوم‌های همبستگی جهانی با کوبا و ونزوئلا سازماندهی شد.

در سال ۲۰۲۱، اعتصابات قابل توجهی که به دستیابی کارگران بر مطالباتشان منجر شد نیز جای دارند. تلاش‌ها برای ایجاد موانع در فعالیت اتحادیه های کارگری با استفاده از سرکوب و قانونگذاری که در بسیاری از کشورها جریان داشت، نه تنها باعث دلسردی کارگران نشد، بلکه عزم و مبارزه جویی آنان را نیز افزایش داد.

سرانجام در سال ۲۰۲۱، با اندوه فراوان ما برخی از کادرهای تاریخی فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری را  وداع  گفتیم که سهم بسیار گرانبهایی در رزم ما داشتند. آنها مبارزان خستگی ناپذیر جنبش، همیشه وفادار به فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری و مدافعان تزلزل ناپذیر مبارزه طبقاتی بودند. فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری همیشه از آنان تقدیر خواهد کرد و اطمینان می دهد که نسل های بعدی کارگران در جهان با کار و سهم آنها آشنا خواهند شد.

بنابراین، همان‌گونه که زیبندۀ جنبش طبقاتی است، با نیک‌بینی و رزمندگی وارد سال ۲۰۲۲ می‌شویم. سال پیش رو، جدا از چالش‌های قوی که برای سازمان ما به همراه خواهد داشت، سالی تاریخی نیز خواهد بود، زیرا در این سال هجدهمین کنگره فدراسیون جهانی اتحادیه کارگری برگزار می‌شود. این مثل همیشه، نقطه عطفی در جنبش کارگری طبقه‌محور جهانی است. جشن طبقه کارگر جهانی. و همچنین فرآیند بسیار مهمی است که در آن فدراسیون جهانی اتحادیه های کارگری راه خود در  سال‌های آینده را ترسیم می‌کند.

از این رو، در سال پیش رو، برای همه اعضا و دوستان فدراسیون جهانی اتحادیه های کارگری بسیار پر اهمیت است که بیشترین تلاش خود را به کار گیرند تا این کنگره موفقیت آمیز و شایسته تاریخ و میراث فدراسیون جهانی اتحادیه های کارگری برگزار شود.

دبیرخانه فدراسیون جهانی اتحادیه های کارگری برای ۱۰۵میلیون عضو و میلیون ها دوست خود از ۱۳۳کشور در سرتاسر جهان آرزو می کند که سال ۲۰۲۲ سال خوب و سالی مبارزاتی باشد، سالی که بیش از پیش به هدف نهایی ما برای رهایی بشریت از استثمار فرد از فرد یاری رساند. زیرا تنها در آن صورت است که خواهیم توانست از آزادی، صلح و رفاه واقعی سخن بگوییم

به امید پیروزی نهایی!!!

۲۷ دسامبر ۲۰۲۱

Go Back

Comment