header photo

گوایدوبه خاطر تخلف مالیاتی به مدت 15 سال از تصدی مشاغل دولتی محروم شد

گوایدوبه خاطر تخلف مالیاتی به مدت 15 سال

 از تصدی مشاغل دولتی محروم شد.

خوان گوایدو، از سمت خود در جایگاه ریاست مجلس ملی برکنار شد

خوان گوایدو، رهبر مخالفان دولت ونزوئلا از سمت خود در جایگاه ریاست مجلس ملی این کشور برکنار شد.خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع رسمی این خبر را گزارش کرده است.به گزارش آسوشیتدپرس، دولت نیکلاس مادورو حضور آقای گوایدو در مقام‌های دولتی را هم برای ۱۵ سال ممنوع اعلام کرد. این تصمیم روز پنجشنبه و از سوی ناظر دولت ونزوئلا اعلام شد.

مقامات ونزوئلا تصمیم گرفته اند که جان گوایدو، رهبر اپوزیسیون مخالف به مدت 15 سال به علت تخلف مالیاتی خود، از حضور در مقام های دولتی اجتناب کرد. رئیس اداره کنترل عمومی ونزوئلا اقای لویس آموروزو خبر از تعیین این مجازات برای گوایدو داد. 

در ماه فوریه، اداره کنترل عمومی ونزوئلا به بازبینی مالکیت و اقدامات گوایدو پرداخت، وی خود را رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرده است. دریافت و یا عدم دریافت پول از سازمان های بین المللی و ملی از دیگر مسائل مورد بررسی توسط این اداره می باشد. 

به علت اعتراضاتی سازمان داده شده علیه رئیس جمهور فعلی ونزوئلا، نیکلاس مادورو، در تاریخ 21 ژانویه، روز 23 ژانویه خوان گوایدا، رئیس پارلمان ونزوئلا خود را رئیس جمهور موقت این کشور اعلام کرد. کشورهای گروه لیما به غیر از مکزیک، آمریکا، آلبانی، گرجستان، سوئیس و سازمان کشورهای آمریکایی و تعدادی از کشورهای اروپایی از ریاست جمهوری موقت گوایدو حمایت کردند.

کشورهای روسیه، بولیوی، ایران، کوبا و نیکاراگوئه ، السالوادور، ترکیه، بلاروس و چین ضمن حمایت از مادورو، از طرفین درگیر در بحران خواستند از راه مسالمت آمیز به حل و فصل مسائل بپردازند و مخالفت خود با دخالت خارجی در امور داخلی کشورها را اعلام کردند. دبیر کل سازمان ملل به گفتگو و دیالوگ برای حل و فصل بحران فراخواند.

دولت آمریکا تلاش کرده است تا با تشدید بی ثباتی در ونزوئلا شرایط را برای سرنگونی دولت قانونی نیکلاس مادورو را فراهم کند. آمریکا می خواهد دولت دست نشانده ای به رهبری خوان گوایدو را در این کشور حاکم کند.

 

Go Back

Comment